Παρασκευή, Νοεμβρίου 10, 2006

Amalia Rodrigues




Την έχετε ακούσει ποτέ, να τραγουδάει;
Αν όχι, χάνετε!
Σας το συνιστώ ανεπιφύλακτα!
Τι φωνή, τι βάθος, τι ποιότητα, τι μαγεία!
Η Αμάλια ήταν μία Πορτογαλέζα, γεννημένη το 1920.
Είναι η κλασική και γνωστότερη Fadista, δηλαδή τραγουδίστρια των φολκλόρ (έθνικ το λένε οι "ιν" και οι "μουράτοι") τραγουδιών Fado, που σημαίνουν πεπρωμένο.
Μάλιστα, για την εξαιρετική της φωνή, την ονόμασαν Rainha do Fado, δηλαδή βασίλισσα των Fado.


Για χάρη της, ο Frederico Valério, κλασικός συνθέτης της εποχής, έσπασε κάθε κανόνα των Fado και προσέθεσε ορχηστρικά ακοπανιαμέντα στα μέχρι τότε παραδοσιακά κομμάτια, που συνοδεύονταν μόνο από κιθάρα.
Πούλησε εκατομμύρια δίσκων σε όλον τον κόσμο και δημιουργησε -όχι άδικα- ένα μύθο γύρω από το όνομά της, με καριέρα που κράτησε πάνω από 50 χρόνια.
Η φωνή της έγινε η μουσική έκφραση του πάθους και της ιδιοσυγκρασίας των Πορτογάλων.


Πολλοί είπαν, ότι τραγουδώντας, κατάφερε να εκφράσει τη θλίψη της ύπαρξης.
Εμένα πάντως, η βραχνή, μεστή φωνή της με συγκινεί, κάθε φορά που την ακούω.
Με συγκλονίζει η ένταση, η δυνατότητά της να ακουμπά τα βάθη της ψυχής μου, να χαϊδεύει την καρδιά μου.

7 Comments:

Blogger Alexandra said...

i love her!!!

10:53 μ.μ.  
Blogger Dark_Maiden said...

Δεν ξέρεις, πόσο χαίρομαι!
Νόμιζα, ότι είμαι η μόνη :)

12:03 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

No, no, you are not alone :))

9:34 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

...την θλίψη της ύπαρξης...

μμμ κι εμένα μου αρέσει πολύ!

Καλημέρα καλό μου!

10:47 π.μ.  
Blogger Alexandra said...

ναι και την λατρεύω!!!

6:02 μ.μ.  
Blogger Shades said...

Τώρα που σε διάβασα την έψαξα.. δεν την ήξερα, από λίγα που άκουσα είναι καταπληκτική..
Καλώς σε βρήκα.
Έχεις την καλημέρα μου.

10:07 π.μ.  
Blogger Dark_Maiden said...

Καλησπέρα shades και καλώς ήρθες!
Άκουσέ την με τα αυτιά σου και με την ψυχή σου!
Θα με θυμηθείς..

12:47 π.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home