Τετάρτη, Δεκεμβρίου 06, 2006

Μπακλαβάς

Αφιερωμένο στον Καλό μου Λύκο, που μου το ζήτησε:


Και η αντίστοιχη παραδοσιακή συνταγή:
ΥΛΙΚΑ

3 φλιτζάνια καρυδόψιχα ψιλοκοπανισμένη
1 φλιτζάνι ζάχαρη ψιλή
2 κουτ. του γλυκού κανέλα σκόνη
200 γρ. βούτυρο λιωμένο
1 πακέτο φύλλο κρούστας

ΓΙΑ ΤΟ ΣΙΡΟΠΙ

1½ φλιτζάνι ζάχαρη
1 φλιτζάνι νερό
2 κουτ. του γλυκού ξύσμα πορτοκαλιού
1 ξύλο κανέλας

ΕΚΤΕΛΕΣΗ

Αναμιγνύουμε σε ένα μεγάλο μπολ την καρυδόψιχα, τη ζάχαρη και την κανέλα σκόνη. Απλώνουμε το 1/3 από τα φύλλα κρούστας, βουτυρωμένα ένα ένα, σε ένα ορθογώνιο ταψάκι, ελαφρά βουτυρωμένο κι αυτό. Απλώνουμε εκεί τη μισή ποσότητα από το μίγμα με τα καρύδια και από πάνω απλώνουμε βουτυρωμένα άλλο 1/3 από τα φύλλα κρούστας. Απλώνουμε το υπόλοιπο μίγμα των καρυδιών και τέλος καλύπτουμε με το υπόλοιπο 1/3 των φύλλων, βουτυρωμένα πάντα ένα ένα. Τυλίγουμε προς τα μέσα τα φύλλα για να μη βγει έξω η γέμιση και χαράζουμε τον μπακλαβά διαγωνίως. Περιχύνουμε με όσο βούτυρο έχει απομείνει ή λιώνουμε κι άλλο γι’ αυτό το σκοπό. Ψήνουμε τον μπακλαβά σε μέτριο φούρνο για 40 λεπτά, κατόπιν χαμηλώνουμε κι άλλο τη θερμοκρασία και συνεχίζουμε το ψήσιμο για ακόμη 15 λεπτά ή μέχρι να ροδίσει στη επιφάνειά του.
Ετοιμάζουμε στο μεταξύ το σιρόπι. Αναμιγνύουμε όλα τα υλικά σε ένα κατσαρόλι σε χαμηλή φωτιά και ανακατεύουμε μέχρι να διαλυθεί η ζάχαρη. Μόλις πάρει βράση, αφήνουμε να δέσει για 5 λεπτά και περιχύνουμε το ζεστό μπακλαβά με αυτό.

6 Comments:

Anonymous Ανώνυμος said...

Βρε λύσσα κακιά με τα γλυκάαα.
Μαρή προσπαθώ να χάσω 2 κιλά και με αυτά που ανεβάζεις πάω και τσακίζω μετά διάφορα.
Χμφφφφ θα πάρω στο τέλος 2 κιλά πριν τα Χριστούγεννα έτσι όπως πάει :P

9:25 π.μ.  
Blogger Dark_Maiden said...

Καλημέρα κορίτσι μου!
Κοίτα, εγώ είμαι της φιλοσοφίας "ηρέμησε και απόλαυσέ το"!
Σαν πολύ δε σκάμε πια με τα κωλοκιλά;
Πήρες δύο και θα τρελαθείς; Εεεεε, ποτέ!

:)

11:37 π.μ.  
Blogger liodara said...

Ρε κοπελούδες ο μπακλαβάς είναι κάτοι στο οποίο δεν μπορείς να αντισταθείς..εγώ σήμρα το πρωί τσάκισα 6 κομματάκια...μιλάμε το σκισα το ταψάκι....!

3:18 μ.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

Βρε βρωμοαπατεώνισσα, ανοίγω το μπλογκ σου πρώτη φορά (τώρα είδα ότι έχεις μπλογκ) και το πρώτο πράγμα που βλέπω είναι μπακλαβάς????? Γιατί παίζεις με τα νευράκια μου καλή μου, γιατί????

4:38 μ.μ.  
Blogger Dark_Maiden said...

Liodara, όρμα τους παιδί μου και μην το σκέφτεσαι! ;)
Satya, είπα να βάλω σοροπιαστά να γλυκαθείτε! :)

11:13 π.μ.  
Anonymous Ανώνυμος said...

γιαμ γιαμ γιαμ
καλημέρες με σάλια που τρέχουν

12:28 μ.μ.  

Δημοσίευση σχολίου

<< Home